Partea a patra: Conectarea Ideilor

Vă permite organizația dumneavoastră să puneți orice fel de întrebare datelor pe care le dețineți? Iată de ce ar trebui.

În acest articol, care este și partea finală a acestei serii de patru, vom relua tema din Partea 3 și vom analiza caracteristicile cheie care definesc o afacere performantă, bazată pe date, atunci când vine vorba de conectarea ideilor. Pentru a explora toate posibilitățile oferite de date, trebuie pur și simplu să vă puneți în aplicare toate ideile. La urma urmei, prin conectarea tuturor oamenilor, datelor și ideilor prin analize vizuale intuitive, iau naștere noi posibilități. Cele mai performante organizații, cred eu, au în comun următoarele trei particularități, care le permit să profite din plin de toate ideile pe care le pot produce oamenii și datele lor:

Încurajează experimentarea și eșuarea rapidă

Inteligența tradițională în afaceri a fost construită în jurul unui model centralizat de filtrare a datelor, de tip “publish and subscribe”, însă acest lucru nu încurajează experimentarea dincolo de o mână de specialiști din domeniul datelor și proprietarii infrastructurii de business intelligence. Întreprinderile bazate pe date încurajează o gamă largă de utilizatori să experimenteze, să exploreze datele și să își asume riscuri acceptabile într-un mediu descentralizat dar guvernat în stil self-service (vezi Partea 3 pentru a-ți reaminti despre valoarea guvernării). Cea mai critică și probabil, cea mai provocatoare schimbare culturală constă nu numai în faptul că eșecul este tolerat, dar oamenilor le este permis să eșueze rapid și să crească capacitatea de rezolvare a problemelor companiei pentru a se îndrepta mai eficient spre inovare.

Pun orice întrebare, plus următoarea întrebare

Majoritatea implementărilor programelor de business intelligence se concentrează pe ceea ce s-a întâmplat deja și merg pe supoziția că utilizatorii știu ce întrebări să pună. Dimpotrivă, întreprinderile bazate pe date nu sunt restricționate de întrebările pe care le pot adresa, ele folosesc ipoteza pentru a explica tendințele și pot înțelege modul în care datele lor se leagă pentru a elabora întrebările pe care le pun iar trecerea acestora de la ceea ce s-a întâmplat la de ce s-a întâmplat și la ceea ce este probabil să se întâmple în continuare. Acest lucru necesită analiză în formă liberă și explorarea datelor, și după cum am menționat la începutul Părții 3 din această serie, fără limitare sau idei preconcepute despre modelul de date.

Conduc modele de afaceri bazate pe date

În cele din urmă, întreprinderile bazate pe date recunosc că nu este vorba doar despre luarea mai rapid a deciziilor, ci despre descoperirea de noi oportunități de dezvoltare, definirea de noi modele de afaceri și noi modalități de a reduce riscul. Contrar credintei populare: foarte puține proiecte mari de date (în opinia mea) se concentrează direct pe procesul de luare a deciziilor. Ele sunt în schimb adaptate să genereze perspective de afaceri mai profunde și să optimizeze, automatizeze sau chiar să proiecteze noi procese de business. Ele sprijină mai direct creșterea vânzărilor și a marketingului, îmbunătățind performanța operațională și financiară, managementul de conformitate, de produs și de gestionare a serviciilor plus monetizarea directă și indirectă a datelor. Aceste descoperiri ajută companiile bazate pe date să-și definească noi modele de afaceri care pun datele în centrul operațiunilor lor.

Spre exemplu – unul dintre participanții la studiul nostru Forbes Insight a fost un important furnizor de servicii din industria de gestionare a activelor și cea bancară. Un contabil fără o pregătire prealabilă în domeniul de BI a fost capabil să dezvolte o serie de platforme vizuale care să ofere perspective atât de convingătoare încât odată prezentate potențialilor clienți, firma a putut, aproape imediat, să încheie noi cinci acorduri cu clienți majori.

Așa că, după patru bloguri, iată lista mea completă de verificare pentru a deveni o companie agilă, bazată pe date…

În cele din urmă, cred desigur că platforma de analiză vizuală a Qlik, cu propriul său cadru bogat de conectivitate de date și de guvernare, permite clienților noștri să-și conecteze toți oamenii, datele și ideile și să devină organizații agile, bazate pe date. Cu toate acestea, cel mai mult m-ar interesa părerile d-voastră cu privire la ideile pe care le-am împărtășit în aceste bloguri, în special despre cele mai bune practici. Ce credeți că definește o organizație bazată pe date? Între timp, sper că v-a plăcut această serie!

cum te putem ajuta?

Contactează-ne pentru orice nelămurire sau cerere legată de BI. Te vom ajuta cu mare drag. 

Folosind in continuare acest site, sunteti de acord cu folosirea cookies. mai multe informatii

Setarile cookies in acest website sunt setate sa "allow cookies" pentru a va oferi cea mai buna experienta de navigare posibila. Continuare folosirii acestui site, fara a schimba setarile cookies sau acceptarea acestor setari mai jos, ne ofera consimtamantul dvs. pentru utilizarea lor.

Close