Limbajul (ne)natural al Analizelor

Pentru ca sistemul BI de tip self-service să funcționeze, acesta trebuie să fie accesibil celor mulți, nu doar celor puțini.

Matematica și statistica sunt (din fericire), lipsite de multe dintre idiosincraziile limbajului uman. După cum veți auzi deseori, în cifre există o puritate. Dar, competențele numerice și descifrarea datelor variază foarte mult, atât în societate cât și în cadrul organizațiilor noastre. Pentru mulți dintre noi, cuvântul scris și vorbit este în continuare modul în care înțelegem cel mai bine informațiile. Este puterea descriptivă care transformă datele reci, grele în mesaje semnificative pe care oamenii le pot comunica și asupra cărora pot acționa. Și asta necesită competențe. Trebuie să fii capabil să „citești” datele, (sau vizualizările) și apoi să articulezi ceea ce îți „spun”. Asta e ceea ce face un analist talentat – nu doar descoperă perspective, dar și comunică informația abstractă într-un mod ușor de înțeles.

După cum știm, vizualizarea datelor este un mediu puternic atât pentru a releva cât și pentru a comunica rezultatul datelor. Din păcate, se bazează foarte mult pe capacitatea vizualizatorilor de a citi, procesa și înțelege la ce se uită. O mare parte a problemei legate de întârzierea adoptării practicilor analitice constă în faptul că instrumentele și artefactele de date sunt rareori proiectate pentru a ajuta oamenii în acest demers. Sunt proiectate cel mult pentru un analist pregătit, ceea ce este grozav, dacă sunteți un analist instruit. Dar, deciziile pe baza datelor sunt luate de o mare varietate de oameni cu abilități diferite. Pentru ca sistemul BI de tip „self-service” să funcționeze, trebuie să fie accesibil celor mulți, nu doar celor puțini. În acest caz, inteligența artificială și generarea unui limbaj natural (NLG) poate ajuta. În acest scenariu, limbajul natural reprezintă abilitatea de a comunica în mod automat observații analitice într-un limbaj clar, ușor de înțeles.

Ghidajul pe care limbajul natural îl aduce vizualizării datelor, este sub forma unui strat descriptiv și poate fi extrem de util în construirea competențelor de citire a datelor. Dacă luăm în considerare cele 4 principii ale lui D’Ignazio și ale lui Bhargava de proiectare în vederea dobândirii competențelor de citire a datelor; acesta poate asigura concentrarea cititorului prin evidențierea datelor importante. Poate de asemenea ghida cititorul prin evidențierea tipurilor de informații care pot fi extrase din vizualizarea datelor. Este tentant deoarece folosește termeni și expresii pe care cititorul le înțelege și este extensibil deoarece poate ajuta la introducerea vizualizărilor avansate și foarte sofisticate într-un mod care îi ajută pe oameni să învețe cum să le citească. Bineînțeles că impactul și utilitatea limbajului natural depășește cu mult îmbunătățirea cunoștințelor de citire a datelor. Poate sprijini o gamă largă de idei pentru a crea experiențe de date centrate pe oameni.

NarrativeSci1

Toate acestea se potrivesc foarte bine cu modul în care noi abordăm proiectarea pentru analiză în cadrul Qlik. Grupul în Inovație și Design se ocupă de ceva vreme de explorarea beneficiilor limbajului natural și crearea unor modalități de lucru cu datele și de analizare centrate pe oameni. Qlik a fost prima companie de BI care a folosit limbajul natural ca parte dintr-o interfață integrată și interactivă, prin intermediul parteneriatului nostru cu Narrative Science.

Parteneriatele noastre cu Narrative Science și YSEOP Savvy de-a lungul anului trecut au condus la extensii de limbaj natural intuitiv și puternic, care pot fi folosite pentru a adăuga descrieri narative vizualizărilor de date din aplicațiile Qlik Sense. Cele mai bune dintre acestea sunt legate de modelul asociativ Qlik, astfel încât rescriu instantaneu decrierile lor în momentul în care faceți o selecție, puneți o nouă întrebare.

Parcursul nostru cu limbajul natural a început de timpuriu cu lucrul asupra capacităților de căutare în Qlik Sense. Cea mai recentă versiune a Qlik Sense demonstrează modul în care ne îndreptăm tot mai mult spre a interacționa în mod natural cu datele noastre, creând un veritabil dialog între noi și acestea. Și acea rapiditate și fluiditate face toată diferența atunci când vine vorba de obținerea celor mai bune perspective pentru luarea deciziilor. La urma urmei, o conversație bate un monolog de fiecare dată.

NarrativeSci2

Lasă un răspuns

cum te putem ajuta?

Contactează-ne pentru orice nelămurire sau cerere legată de BI. Te vom ajuta cu mare drag. 

Folosind in continuare acest site, sunteti de acord cu folosirea cookies. mai multe informatii

Setarile cookies in acest website sunt setate sa "allow cookies" pentru a va oferi cea mai buna experienta de navigare posibila. Continuare folosirii acestui site, fara a schimba setarile cookies sau acceptarea acestor setari mai jos, ne ofera consimtamantul dvs. pentru utilizarea lor.

Close