Cele mai bune practici pentru BI

După cum am menționat în articolele anterioare, BI este mai mult decât un soft.  Pentru o implementare de succes, companiile trebuie să aibă procesele corecte și infrastructura bine pusă la punct pe lângă softul Bi potrivit.

Din păcate, o mulțime de implementări nu sunt de succes. Potrivit unui raport din 2011 de la Gartner, 70% -80% din proiectele de business intelligence eșuează.

Pentru a preveni acest lucru, lista de mai jos prezintă cele mai bune practici pe care o companie trebuie să le urmeze pentru o strategie BI de succes:

Stabilirea nevoii reale de BI

Există o mulțime de povești în jurul BI, iar multe companii s-ar putea să facă greșeala de a investi o grămadă de bani doar pentru că au impresia că ar avea nevoie.  În primul rând, compania ar trebui să își cunoască clar obiectivele și să descopere o anumită nevoie ce ar putea fi rezolvată cu ajutorul BI.

Potrivit Gartner, unul dintre motivele principale pentru o astfel de rată de eșec este faptul că multe companii presupun că BI este o cerință, în loc să înțeleagă pe deplin nevoile ce ar putea fi rezolvate cu BI.

Înțelegând care sunt acele nevoi ar trebui să fie primul pas în orice strategie de BI. Cheia acestui lucru este ca departamentul IT să lucreze împreună cu restul departamentelor pentru a lista nevoile și a determina modul și cazul în care acestea pot fi realizate folosind BI sau altă soluție.

Sisteme și procese standardizate

Chiar și atunci când un proiect BI este completat și toate componentele necesare sunt instalate și utilizate, aceasta nu înseamna că este la potențialul său maxim pentru companie.

Unul din motivele pentru care companiile au parte de provocări în afaceri, se datorează faptului că ele se bazează pe mai multe sisteme și aplicații diferite utilizate în întreaga companie. Asta face ca o viziune per ansamblu asupra companiei să fie greu de observat.

Numai 35% dintre companii au o soluție BI în toate departamentele companiei conform InformationWeek’s 2014 Analytics, BI, and Information Management Survey. Restul folosesc metode diferite de software și sisteme în departamente diferite.. Cu toate acestea, un proiect BI de succes ar trebui să vină cu instrumente standardizate și procese care se aplică pentru toate departamentele. Un astfel de proiect ajută ca întreaga organizație să fie implicată încă de la început, astfel încât părerea fiecăruia este luată în considerare.

Sunteti focusati pe usability?

Atunci când evaluați opțiunile softurilor BI, o importanță aparte trebuie acordată ușurinței folosirii sistemelor de persoanele care le vor folosi în mod regulat. Directori, manageri și restul  sunt din ce în ce utilizează instrumente BI fără ajutorul IT și a analiștilor.

Software-ul ar trebui să aibă funcționalitate de auto-service și capacitatea de a afișa informații și rapoarte într-un mod ușor de înțeles.

In plus, compania trebuie să ofere angajațorilor traininguri de specialitate pentru a putea folosi instrumentele la capacitatea lor maximă.

cum te putem ajuta?

Contactează-ne pentru orice nelămurire sau cerere legată de BI. Te vom ajuta cu mare drag. 

Folosind in continuare acest site, sunteti de acord cu folosirea cookies. mai multe informatii

Setarile cookies in acest website sunt setate sa "allow cookies" pentru a va oferi cea mai buna experienta de navigare posibila. Continuare folosirii acestui site, fara a schimba setarile cookies sau acceptarea acestor setari mai jos, ne ofera consimtamantul dvs. pentru utilizarea lor.

Close