Sunteți pregătiți pentru un Lanț de Distribuție Bimodală?
- 19th august 2016
- Posted by: Plaut Romania
- Category: Uncategorized
Lanțul de distribuție bimodală este noul imperativ pentru succesul lanțului de distribuție. Dar ce este acesta și de ce este important? Potrivit lui Gartner, lanțul de distribuție bimodală poate fi descris ca fiind „Rapid și lent. Tradițional și revoluționar. Asta înseamnă bimodal. Lanțul global de distribuție din ziua de astăzi trebuie să lucreze pe două căi simultan, oferind zi de zi fiabilitate și în același timp, progrese inovatoare.” Aceasta a fost și tema Conferinței Gartner Supply Chain, care a avut loc anul acesta în luna mai la Phoenix, Arizona.
Conceptul lanțului de distribuție bimodală este produsul erei digitale, care a estompat liniile dintre industrii, creând mulți noi competitori și nevoia acestora de a se diferenția. Un exemplu foarte bun este Amazon Prime Day, care a avut loc pe 12 iulie. Wal-Mart tocmai a anunțat posibilitatea de testare gratuită timp de 30 de zile a programului ShippingPass, valabil pentru livrări nelimitate în termen de două zile, care vizează în mod direct oferta lansată de Amazon.
Motivul pentru care lanțul de distribuție bimodală este noua cerință pentru succesul lanțul de distribuție constă în cursa spre domeniul digital din toate industriile. Lanțul de distribuție bimodală poate fi rezumat cele două moduri ale sale:
-
Modul 1 – Lanțul de Distribuție Tradițional se concentra pe aprovizionarea și distribuția de produse fiabile, pe baza unui program previzibil, cu un efort de reducere a costurilor lanțului de distribuție.
-
Modul 2 – Lanțul de Distribuție Digital este un laborator menit să creeze noi abordări care să conducă la un lanț de aprovizionare mai agil și care să aibă drept rezultat creșterea veniturilor și a valorii de marcă. Exemple elocvente ale modului 2 sunt: dronele, vehiculele fără conducător și senzorii.
Pentru a fi competitivă în era digitală, o organizație nu trebuie doar să opereze un lanț de distribuție bimodală, dar să aibă și capacitatea de a folosi posibilitățile caracteristice Modului 2, care s-au dovedit valoroase. Altfel, posibilitățile oferite de Modul 2 sunt doar proiecte științifice costisitoare care nu au impact asupra afacerii. Deci, cum obțineți eficiență din Modul 1 al lanțului d-voastră de distribuție și cum decideți care posibilități specifice Modului 2 se probează și funcționează, astfel încât să aibă un impact pozitiv asupra afacerii d-voastră?
Răspunsul se află în date și mai exact în accesul la toate datele d-voastră de afaceri. În acest fel, afacerea poate accesa întreaga poveste care se ascunde în spatele datelor, pentru a lua decizii mai bune. Descoperirea datelor este reprezentată de noțiunea unui utilizator de afaceri care descoperă relații valoroase din datele de a căror existență nu avea cunoștință până atunci sau pe care nu a putut să le analizeze din cauza datelor referitoare la lanțul de distribuție salvate în multe sisteme disparate. Obstacolele întâmpinate de inițiativele de descoperire a datelor aferente lanțului de distribuție au fost întotdeauna complexitate tehnologiei și sursele de date disparate.
Vestea bună este că scopul platformei de analiză vizuală Qlik este de a permite unui utilizator de afaceri să exploreze datele disparate cu ajutorul capacităților analitice sofisticate, fără a necesita o serie de capacități tehnologie. Un profesionist în domeniul lanțurilor de distribuție poate analiza rapid și ușor performanța lanțului lor de distribuție Mod 1, evalua investițiile lanțului de distribuție Mod 2 și explora modalități de a operaționaliza investițiile de succes ale Modului 2.