Lăsați dovezile empirice în trecut și luați decizii bazate pe analizarea faptelor.
- 12th septembrie 2016
- Posted by: Plaut Romania
- Category: Uncategorized
În calitate de lider Financiar al mai multor firme de Servicii financiare, m-am trezit de multe ori în mijlocul unor discuții aprinse pe tema provocării foarte dificile. Echipa de vânzări ducea o luptă viejească pe teren dar echipele de finanțe, analiză și raportare își desfășurau activitatea „la mare depărtare”. Acest lucru a provocat discuții și decizii bazate numai pe dovezi empirice. Iată câteva din lucrurile pe care le aud de obicei:
-
„Concurenții mei cresc tarifele și noile afaceri sunt în pericol”
-
„Polițele noastre de asigurare sunt prea stricte și neadaptate pieții”
-
„Concurența mea fură toți clienții de calitate”
-
„Oportunitățile mele sunt epuizate, prea mici sau în scădere”
-
„Economia locală merge prost”
Opinia cea mai vehementă …. sau mai rău, opinia cu cea mai mare greutate politică a avut de cele mai multe ori câștig de cauză și am luat frecvent decizii impuse cu forța. Cu alte cuvinte, roata care scârțâia de multe ori a fost unsă. Aflându-mă în postura a nu avea informațiile la îndemână pentru a opri nebunia și dorind să obțin un impact pozitiv asupra afacerii, de multe ori am întrerupt discuția printr-o glumă:
Această mică glumă a fost un indiciu pentru directorii din încărere că voi efectua o investigație aprofundată a problemei și că îi voi contacta în circa o săptămână.
După cum știți, aceste chestiuni nu pot fi abordate corespunzător prin rapoarte tradiționale, statice.
De fapt, cele mai multe foi de calcul și unelte de vizualizare pentru desktop ar înrăutăți lucrurile. Deținerea unui tabel separat de baze de date / foaie de calcul / tabel pivot, care să ofere posibilitatea de a intra în detalii, de a combina surse de date disparate și reconcilia cu rapoarte manageriale a fost întotdeauna necesară, dar fiecare analiză (din cauza dimensiunii datelor și numărului de surse de date) a fost făcută la comandă, s-a dovedit consumatoare de timp și adesea plină de erori.
În cele din urmă, în cazul în care nu am primit răspunsul rapid, decizia va fi luată fără aportul meu și asta … a fost întotdeauna o sursă principală de frustrare pentru mine.
Există o alternativă:
Videoclipul de mai jos este produsul parteneriatului inteligent dintre Qlik, Alteryx și Bardess Group. Este unul din multele exemple care combină datele de marketing și datele interne pentru a rezolva problema dificilă a oferirii unui public larg a informațiilor și perspectivelor necesare luării deciziilor pe baza analizei faptice, o „personalizare de masă a analiticelor” dacă vreți.
Această soluție depășește cu mult vizualizarea pentru desktop și permite fiecărei sucursale bancare dintr-un total de 93.000 de pe teritoriul Statelor Unite să-și măsoare performanța, comparativ cu cea a concurenței locale. Complexitatea problemei de afaceri este transparentă utilizatorului și un număr nelimitat de definiții ale pieței sunt la câteva clicuri distanță.
Este un exemplu excelent, așa cum am discutat în blog-ul meu anterior (Îl Recunosc De Îndată Ce Îl Văd), care oferă o integrare profundă a Qlik cu terțe motoare analitice (R, SAS, SPSS, Matlab, Alteryx).