Eficacitatea analizei diferențiale.

Dezvăluiri: Nu vă pot spune care scoici conțin perle veritabile (regret – încă lucrez la asta). Dar acum, că am reușit să vă captez atenția, dați-mi voie să spun cum să găsiți o perlă metaforică folosind analiza diferențială.

Aproape oricine a urmat cursuri de macroeconomie sau contabilitate managerială în facultate este familiarizat cu analiza diferențială – și cât de obositoare poate fi. Dar dați-mi voie să vă demonstrez cât de minunată este atunci când n-o aplicați doar în cazul uneia sau a două probleme învățate în anul doi.

Când apar probleme în afaceri, oameni bine intentionați oferă, în general, multe soluții care pot genera confuzie. Există însă câteva tehnici care vă pot ajuta să extrageți din marea de soluții propuse, metrice și puncte de date, iar analiza diferențială ar trebui adăugată aceastei liste. Iată o scurtă prezentare.

Acest tip de analiză are patru fațete:

1. Costuri irecuperabile

2. Costuri de oportunitate

3. Costuri constante

4. Costuri relevante

Propun să trecem în revistă fiecare dintre aceste sectoare și să aflăm cum vă pot ajuta ele să rezolvați problemele de la locul de muncă, să fiți mai eficient în găsirea ed soluții și să deveniți următorul mare analist al lumii (bine, poate nu ultima parte).

Costurile irecuperabile vă ajută să individualizați factorii pe care nu-i puteți controla. Acestea sunt costuri pe care le-ați suportat deja și nu influențează rezultatul soluțiilor viitoare. Puneți-le în categoria de lucruri „în a căror privință nu se poate face nimic”. Acest lucru este valabil în cazul investițiilor sau achizițiilor reale dar se poate aplica, de asemenea, și în sens mai larg. De exemplu, multe companii care fac afaceri între ele, suferă de temuta medie a ciclului de afaceri. Este o realitate că adesea, oamenii alocă mai mult de o zi pentru a cheltui o jumătate de milion de dolari. Așa că treceți-le în categoria costurilor irecuperabile data viitoare când vă gândiți cum să influențați fluxul de lucru și realizați că trebuie să vă creați o perioadă de rezervă de șase luni. Din moment ce nu este necesar să analizați lucrurile pe care nu le puteți influența deoarece sunt irelevante, ignorându-le veți câștiga timp să vă concentrați pe ceea ce contează de fapt.

Odată ce ați delimitat costurile irecuperabile, puteți trece la identificarea costurilor de oportunitate. Acestea sunt de fapt compromisurile. Identificarea costurilor de oportunitate vă ajuta să stabiliți ceea ce sacrificați atunci când alegeți să acționați într-o anumită direcție precum și impactul asupra altor elemente odată ce începeți. De exemplu, toate datele arată că, în cazul în care puneți acel banner nou-nouț pe site, numărul de descărcări al unuia dintre produsele va crește cu 50%! Însă, înainte de a trece imediat la acțiune, luați în considerare costurile de oportunitate. Se pare că această acțiune va scădea, în același timp, descărcările celuilalt produs cu 30%. Costurile de oportunitate sunt întotdeauna relevante.

Există de asemenea și sectoare care nu sunt afectate în vreun fel de direcția pe care o alegeți. Acestea sunt costurile constante. De exemplu, trebuie să scăpați de câteva pagini de website și pe muchie de cuțit este pagina preferată a cuiva, așa că s-a invocat problema declinului de trafic. Unele analize rapide arată că doar o mână de oameni vizitează acea pagină, puțini sfârșesc prin a descărca ceva și chiar mai puțini prin a cumpăra ceva, deci ștergerea nu va afecta prea mult. Costurile constante sunt întotdeauna irelevante și tot ceea ce nu este cost irecuperabil sau constant este un cost relevant. Odată ce vă dați seama care sunt factorii relevanți, puteți stabili cea mai bună soluție dintre alternativele pe care le aveți în funcție de suma pe care factorul relevant ar crește-o sau ar descrește-o.

Analiza diferențială este un instrument nemaipomenit pe care l-am împrumutat din lumea finanțelor, ca modalitate unică de a gândi liber în scopul rezolvării oricărei probleme de afaceri. Este o metodă de diferențiere rapidă a ceea ce este util de ceea ce nu este, și este un cadru care poate fi aplicat pentru a vă ajuta să ajungeți la cea mai bună soluție.

Dar, dacă veți găsi o adevărată perlă, vă rog să-mi trimiteți direct e-mail.

cum te putem ajuta?

Contactează-ne pentru orice nelămurire sau cerere legată de BI. Te vom ajuta cu mare drag.