Partea a Treia: Conectarea Datelor

Cum pot datele ajuta organizația d-voatră să devină mai puternică? Lărgiți-vă un pic perspectivele.

În partea 3 din această serie de 4, vom relua tema din partea 2 și vom vorbi despre conectarea datelor. Reamintesc că pentru a obține posibilități pe baza datelor, trebuie să aveți o fundație care să vă permită să efectuati o analiză bazată pe toate datele. Aceasta ar putea proveni din orice sursă de date – personală sau din cloud, din surse interne sau externe – fără nici o restricție sau limitare în privința designului modelului d-voastră de date. La urma urmei, perspectivele se obțin ca urmare a înțelegerii cu adevărat a datelor, din toate unghiurile. Așadar, atunci când vine vorba despre date, cred că cele 3 caracteristici cheie care definesc cel mai bine o organizație orientată pe date drept cea mai bună din categoria sa, sunt următoarele:

ddpimage3

Datele reprezintă un bun de preț

Întreprinderile bazate pe date văd datele ca pe un bun de preț și automat le consideră valoroase. Acestea caută constant noi modalități de a exploata datele pentru a servi scopurilor lor interne sau chiar externe, monitorizând datele prin metode noi. Prin partajarea și crearea unui ecosistem în jurul modului în care datele sunt utilizate se pot obține mai multe perspective, mai multă acțiune și prin urmare, o mai mare valoare. În cadrul celor mai multe organizații de astăzi, norma acceptată este ca o organizație financiară sau de management al capitalului să fie responsabilă de gestionarea numerarului unei organizații. Sau ca Departamentul de Resursele Umane să fie responsabil cu dezvoltarea capitalului intelectual. De fapt, această normă este acceptată ca principiu, astfel încât dacă o organizație de management al capitalului își plasează pur și simplu numerarul într-un cont bancar „main street”, persoanele responsabile și-ar căuta probabil viitorul rol. Așadar, de ce nu se aplică acest lucru și în cazul datelor? De fapt, într-acolo se îndreaptă lucrurile. Numărul în creștere al organizațiilor bazate pe date pun în practică procese, soluții și chiar roluri care să le ajute să vadă datele ca un bun de preț și fac astfel încât să obțină rezultate.

Dincolo de întreprindere

Întreprinderile bazate pe date recunosc faptul că procesul de luare a deciziilor, capacitatea de a stimula inovarea și de a obține rezultate în afaceri cu ajutorul datelor nu ar trebui să fie doar de competența propriilor angajați. Ei extind datele și analizele dincolo de granițele întreprinderii și ecosistemului lor de parteneri, distribuitori, furnizori și clienți. Observăm asta din ce în ce mai mult în viața noastră personală prin analiticele de pe site-urile web ale furnizorilor noștri de utilități referitoare la consumul de energie sau în conturile noastre bancare sau de card de credit. Este un fenomen în creștere și în relațiile dintre întreprinzători și consumatori sau furnizori, fiindu-le prezentate detaliile cu privire la nivelul contractelor de servicii și tarifele de livrare.

În industria autovehiculelor, distribuitorii primesc din ce în ce mai mult acces la analiticele producătorilor pentru a le analiza nivelul de performanță, indiferent de propriile lor sisteme de management al performanței. De ce? Ei bine, cred că Peter Drucker a avut dreptate când a scris: „Ceea ce se poate fi măsurat poate fi gestionat”!

Adoptați guvernanța

În cadrul multor discuții pe care le-am avut, desigur cu utilizatorii din mediul de afaceri, guvernanța este adesea văzută ca inhibitor al inovației și agilității. Dar fără ea: organizațiile se confruntă cu riscuri inutile, lucru pe care IT-ul de obicei îl recunoaște. Rezultatul este adesea văzut ca un conflict între afaceri și IT, dar organizațiile bazate pe date îmbrățișează guvernanța și caută soluții care să ofere agilitate, pe lângă putere și încredere. Cele mai bune organizații folosesc guvernanța pentru a abilita utilizatorii potriviți să canalizeze datele corecte în procesul de luare a deciziilor, protejându-le în același timp ca pe niște bunuri de preț. Guvernanța trebuie să se concentreze mai puțin pe putere sau „control”, și mai mult pe abilitare și „comerț”. Acest lucru va permite unui număr cât mai mare posibil de date, aplicații și analize să fie deschise comunității de afaceri.

De exemplu – un participant în studiul nostru Forbes Insight a fost un grup din domeniul transporturilor internaționale cu sediul în Marea Britanie, care, studiind puncte de date diverse precum utilizare curse, punctualitate și chestionare de evaluare a serviciilor prestate clienților, a putut să evalueze rapid, ajusteze și optimizeze lista de destinații, rute, orare și tarife.

Deci, cum procedăm cu lista noastră de verificare? Să aruncăm o scurtă privire:

checklistpart3

În următorul post pe blog, vom analiza ce înseamnă să punem totul cap la cap și să conectăm idei și felul în care organizațiile de top experimentează și greșesc rapid în timp ce implementează noi modele de afaceri.

cum te putem ajuta?

Contactează-ne pentru orice nelămurire sau cerere legată de BI. Te vom ajuta cu mare drag.