- 3rd noiembrie 2016
- Posted by: Plaut Romania
- Category: big data
Nu poți discuta despre analize manageriale fără a ultiliza conceptul big data.
Majoritatea companiilor au multiple date structurate, ce pot fi organizate și sortate intr-o baza de date sau Excel folosind câteva criterii simple.
De exemplu, o foaie de calcul ce listează achiziții ar include coloane pentru numele clientului, suma facturată, numele produsului, data, etc. Toate aceste câmpuri sunt standardizate și pot fi filtrate sau sortate alfabetic sau numeric.
Cu toate acestea, o mulțime de companii au datele nestructurate, iar cantitatea de date nestructurate la dispoziția organizațiilor este în creștere rapidă. Aceasta include tot ceea ce nu se încadrează perfect în rânduri și coloane, cum ar fi:
- Colecții ale comentariilor despre companie pe social media
- Înregistrări audio și transcrierile apelurilor cu agenți de servicii pentru clienți
- Indicii de căutare web
- Imagini video și date de la diferite tipuri de senzori
Big data reprezintă orice set de date ce nu pot fi organizate folosind instrumente tradiționale pentru bazele de date.
Pe lângă genul de informație conținut mai există și alți factori ce face ca Big Data să fie mare.
Conform definiției IMB asupra celor 4V, acești factori includ :
- Viteza Interconectivitatea oamenilor și a lucrurilor prin tehnologie generează date în mod continuu și companiile încearcă să capteze și să procesez în timp real aceste informații.
- Varietate Big Data provide din surse diferite de date și include tipuri diferite de informație. Seturile de date, de obicei nu pot fi pur și simplu comparate între ele folosind instrumente tradiționale.
- Volum Așa cum sugerează și numele, Big Data include, pur și simplu, o mulțime de date. Companiile individuale au acces la o mulțime din ele, cu terabytes, petabytes, și zetabytes în curând să fie stocate și colectate.
- Veridicitate Cu atât de multe date din diferite surse colectate, pot exista o mulțime de îndoiali cu privire la acuratețea și coerența acestor date. Cu toate acestea, în scopul de a obține o valoare reală de la Big Data, este important să existe instrumente și procese de verificare și curățare a datelor.
Provocări și oportunități
Volumul mare de date este un punct critic, ce crează o mulțime de provocări noi pentru companii. Pe masură ce afacerile și alte aspecte ale vieții devin digitale, o mulțime de date atât structurate și nestructuratesunt create constant.
În ceea ce companiile incearca să extragă informații din aceste date, asta înseamnă că există o mulțime de informații destocat și că volumul lor crește exponențial.
Conform previziunilor IDC, valoarea totală a datelor stocate în universul digital va crește la 44 zetabytes în 2020. Un zetabyte, pentru referință, este de un trilion de gigabytes. Datele totale se dublează la fiecare an.
Companiile vor avea o mulțime de oportunități de a utiliza și de a beneficia de aceste date. În ciuda creșterii rapide, IDC estimează că, datorită noilor instrumente și tehnici, în 2020 37% din toate datele la care are acces o afacere vor fi utile în cazul în care au fost analizate în mod corespunzător, în comparație cu 22% în 2013.
In ciuda provocarilor asociate cu stocarea și gestionarea tuturor acestor date, marea majoritate (89%) a profesioniștilor consideră Big Data a fi o mare oportunitate de a îmbunătăți rezultatele de afaceri, mai degrabă decât o problemă costisitoare de gestionare a datelor, potrivit unui studiu TWDI .
In mod specific, liderii de afaceri chestionați de Harris Interactive in numele SAP au declarat că se așteaptă aceste beneficii de la analiză de Big Data:
- operațiuni de afaceri mai eficiente (citat de 59% dintre respondenți)
- o creștere a vânzărilor (54%)
- costuri IT mai scăzute (50%)
- capacitate mai mare de a atrage și păstra clienții (46%)