S-ar putea să vă fi scăpat o piesă importantă care asigură succesul proiectului d-voastră de analiză vizuală.
- 28th septembrie 2016
- Posted by: Plaut Romania
- Category: analytics, best practices, proiect BI, qlik sense
Se întâmplă să greșim, cu siguranță am făcut și eu câteva greșeli pe parcursul proiectelor software pe care le-am gestionat. Mi se pare important să ne oprim și să privim înapoi, să învățăm din aceste greșeli și să înțelegem ce am fi putut face pentru a le evita. Încerc de asemenea să învăț de la alții, motiv pentru care am petrecut recent ceva timp cu Helen Davey, un Manager de Proiect Global al Qlik Consulting. I-am adresat lui Helen următoarea întrebare fundamentală: „Pe baza experienței tale, care ar fi factorii cei mai importanți pe care i-ai descoperit în legătură cu gestionarea unui proiect de BI de succes?” Răspunsul ei? Stabilirea unei guvernări de proiect corespunzătoare de la bun început. Acest lucru înseamnă în primul rând, să dispui de resursele potrivite în cadrul echipei, cu roluri și responsabilități definite, precum și să stabilești niște așteptări realiste.
Mai exact, pentru proiectele de business intelligence axate pe livrarea de analize vizuale (cum ar fi Qlik Sense), există o resursă-cheie pe care pur și simplu nu îți poți permite să o ignori: utilizatorii finali. În multe cazuri, comunitatea utilizatorului final doar întoarce întregul proiect de BI echipei de IT, care face tot posibilul să ofere ceea ce utilizatorii finali își doresc. Dar – și acest lucru este valabil mai ales în cazul în care compania este nouă în lumea analizei vizuale – ceea ce se livrează la final este de multe ori dezamăgitor, nu ceea ce și-au dorit utilizatorii, și asta pentru că ei nu au fost implicați în proiect în măsura în care ar fi trebuit să fie. Este o mare problemă, dar poate fi ușor evitată.
În opinia lui Helen, la începutul fiecărui proiect, este important să identificați cine îi va reprezenta pe utilizatorii finali și să vă asigurați că aceștia au cunoștințe nu doar despre practicilor actuale de afaceri, dar și autoritatea de a lua decizii în numele întregii comunități de utilizatori. Buna proiectare a aplicației necesită cunoașterea modului în care utilizatorii finali gândesc și folosesc informația. Este nevoie, de asemenea, să fii pregătit să faci modificări în procesele de afaceri curente, pentru că, de îndată ce utilizatorii finali își vor putea vizualiza datele, vor trebui luate măsuri pentru a face îmbunătățiri.
Helen a continuat spunând că este de asemenea important să se stabilească niște așteptări privind perioada de timp în care va fi nevoie de utilizatorii finali, ca resursă – începând cu furnizarea de informații necesare proiectării, până la revizuirea Interfeței Utilizatorului, în faza de execuție. Asta ar putea include de asemenea, testarea acceptării utilizatorului, și, după lansare, fidelizarea și formarea altor utilizatori finali. Proiectele cele mai de succes, cel mai bine adoptate de utilizatori, care aduc cel mai mare randament investițional, sunt cele în care comunitatea utilizatorul final a fost întotdeauna în centrul proiectului.
În ultimul rând, ideal ar fi ca angajații implicați în proiect să fie foarte respectați și văzuți ca modele de către persoanele din comunitatea utilizatorului final. Acest lucru ar putea însemna să-i țineți departe pe unii dintre cei mai buni și talentați dintre utilizatorii finali de unele dintre responsabilitățile lor de zi cu zi. De ce? Pentru că implicarea lor în proiect și „stăpânirea” soluției finale vă vor asigura vânzări rapide și adoptarea de către toți utilizatorii. Lucru care va merita pe deplin!