,
BI nu ar trebui sa fie o necunoscută în companiile ce vor să crească
- 27th octombrie 2016
- Posted by: Plaut Romania
- Category: best practices, BI
Un instrument puternic de BI este o investiție semnificativă. Întrebarea principală în ceea ce privește un astfel de instrument este „De ce avem nevoie de BI?”
Răspunsul nu poate fi justificat decât privind imaginea per ansamblu.
Pe scurt: instrumentele de BI adună toate datele companiei pentru ca angajații să se poată concentra pe aflarea răspunsurilor la întrebarile critice. Accesul la date le permite astfel un timp mai rapid de luare a deciziei și un avantaj în ceea ce privește competiția.
Tabloul de bord și rapoartele create cu instrumente BI pot avea efecte puternice asupra parcursului unei companii.
6 Beneficii ale BI
- Schimbările importante se produc de la angajați către persoanele de decizie, nu invers
Este demonstrat că doar în momentele critice schimbările majore se produc de la persoanele de decizie în jos. Varianta de jos în sus promite schimbări bune pe termen lung. Având analize inteligente accesibile printr-un instrument puternic de BI, compania este ghidată de angajați.
Pe măsură ce datele sunt introduse în sistem, panourile de control din diferite departamente depind de rezultatele introduse, în timp ce angajații sunt conectați la aceleași informații. În companiile în care datele nu sunt centralizate se ajunge la decizii bazate pe presupuneri greșite. În spatele unui instrument de BI, toata lumea împărtășește același adevăr.
2. Managerii reduc stresul micromanagementului
În locul micromanagementului detaliilor mici care duc la succes, parametrii de succes sunt subliniați și angajații sunt lăsați să răspundă așteptărilor. Acest lucru permite managerilor și angajaților să reducă stresul la locul de muncă, știind de ce este nevoie pentru ca jobul să fie dus la capăt. Angajații au astfel posibilitatea de a își asuma responsabilitatea într-un mediu transparent.
3. Datele îmbunătățesc conversațiile, axându-se pe fapte în loc de experiențe subiective
Cele mai bune decizii sunt luate de un grup care poate cântări potențialul fiecărei opțiuni. Pe parcursul acestei perioade de discuții, este esențial să se dispună de date care să sprijine orice argument. În cazul în care persoanele de decizie discută ceva care ar putea afecta profund compania, rezultatul nu ar trebui să depindă de experiența subiectivă sau de un singur eveniment. În schimb, pentru a lua decizii importante, trebuie să existe date disponibile, care să țină toata lumea axată pe realitatea afacerii, nu doar pe cea a directorilor.
4. Compania poate testa acțiuni în mod repetat
Atunci când într-o companie se fac schimbări seminificative, rezultatele se pot pierde uneori. Cu un instrument de BI, se pot urmări foarte ușor key metrics pentru analiză. În locul aruncatului cu capul înainte în schimbări, compania poate testa cu ușurință schimbările într-un mediu controlat pentru ca analiza să reflecte riscurile la care se supun înainte de a fi afectate departamentele.
5. Istoria companiei este salvată pentru predicții viitoare
Una din cele mai importante utilizări ale unui soft de BI este de a prezice rezultatul unei decizii de afaceri. Acest trend în curs de dezvoltare se numește analiză prescriptivă și singurul mod în care aceasta poate fi eficientă este stocarea datelor istorice pentru a putea releva tendințele cheie din trecut. Soluția fie poate afișa tendințele din trecut, pentru ca un expert să-și bazeze predicțiile pe ele sau poate oferi sugestii pentru repetarea unor acțiuni care au dus la succes în trecut.
6. Creșterea companiei nu se mai bazează doar pe instinct
Timp de secole, companiile s-au bazat pe lideri pentru a lua deciziile ce necesită curaj. Deși acest lucru încă este de actualitate, este suplimentat de o cantitate mare de informații suplimentare provenite de la instrumentele BI pentru a reduce riscurile. Cu putere mare vine responsabilitatea mare și cu datele vine fiabilitatea.