Abilitatea cuiva de a spune o poveste convingătoare folosind tehnologia disponibilă va continua să fie cheia pentru buna luare a deciziilor.
- 5th august 2016
- Posted by: Plaut Romania
- Category: best practices, data visualization
Recent, am făcut lucrul cel mai uimitor. S-a întâmplat să găsesc acces Wi-Fi gratuit în timp ce vizitam Manly, Australia, așa că am inițiat un apel video către familia mea din Vancouver, Canada. Era ora de culcare acasă așa că fiica mea nu a pierdut nimic. A luat imediat o carte de pe raft și a încercat să mi-o înmâneze prin ecran. Am găsit un loc liniștit (care, dintre toate locurile posibile, s-a întâmplat să fie într-o cabină telefonică) și i-am citit povestea. Ar fi ușor să revin la subiect și să discut despre tehnologia folosită, dar pentru mine ceea ce este cu adevărat uimitor este comportamentul – acest lucru era absolut firesc pentru ea. Am atins un punct critic în viața noastră (personală) în care capacitatea noastră de a comunica nu mai este îngreunată de tehnologie.
Acest lucru m-a pus pe gânduri, cum se va schimba descoperirea în afaceri într-o lume în care capacitatea noastră de a comunica nu mai este îngreunată de tehnologie? După ce am reflectat la asta o perioadă, am ajuns la o concluzie aparent contradictorie. Aparent va schimba lucrurile foarte mult, dar modul în care grupurile iau decizii nu se va schimba în esență.
Lumea de afaceri lucrează din greu pentru a elimina deficiența de comunicare prin intermediul tehnologiei. Încă mai experimentăm apelurile de conferințe și toate problemele care decurg din acestea, așa cum este prezentat în acest filmuleț hilar. Cu toate acestea, apelurile video, simpla partajare de ecran și mesageria instantanee au parcurs un drum lung pentru a conecta colaboratorii, indiferent de locația lor fizică. Întotdeauna pe portaluri video, cum ar fi Perch, poți avea chiar impresia că cineva lucreaza lângă tine în timp ce este pe partea cealaltă a globului. Aceast tip de conectare în continuă creștere va continua să inițieze cereri pentru cantitati mai mari de date, de o varietate mai mare și din mai multe surse. Acest lucru la rândul lui va impune cerințe mai mari de la instrumentele de analiză care permit colaborarea prin mai multe moduri și mai multe dispozitive.
Interesant este că, în ciuda tuturor acestor progrese tehnologice, schimbări asupra modului în care oamenii comunică și cu cine pot comunica, cea mai importantă parte a descoperirii de afaceri, va rămâne neschimbată. Și anume partea de luare a deciziilor. Atunci când cineva face o descoperire pentru a sprijini o decizie, aceasta trebuie comunicată și altor persoane, astfel încât grupul poate lua o decizie. Nu există nici o modalitate mai bună de a comunica cu alte persoane decât relatarea unei povești. O poveste bine spusă va implica alte persoane în experiențe care nu le aparțin. Poveștile extraordinare spun adevăruri altora și pot deschide noi perspective. Cei mai buni povestitori pot determina ușor pe alții să gândească la fel ca ei, fără să fie agresivi. Dacă sunteți în căutarea de indicii cu privire la cum se spun povești extraordinare, vă recomand cu încredere să urmăriți Cursul lui Andrew Stanton Ted „Indicii cu privire la o poveste grozavă”. Prima lui regulă pentru o povestire grozavă este de „a le stârni oamenilor interesul”. Aceasta este cheia pentru a-i captiva pe oameni cu povestea dumneavoastră.
Conectarea va crește în mod dramatic cu comunicații complet îngreunate. Acest lucru va conduce la o creștere a luării deciziilor în cadrul organizațiilor, prin colaborare. Cu toate acestea, fundamental, abilitatea de a spune o poveste convingătoare folosind tehnologia disponibilă, va continua să fie cheia. Nu va mai conta dacă povestea este o poveste pentru copii sau o poveste legată de afaceri, persoanele în cauză trebuie să fie captivate cu ceva convingător. Ori de câte ori discutați despre descoperirile dumneavoastră, asigurați-vă că spuneți povestea – veți avea nevoie de ea acum și în viitor.